Ομιλία Προέδρου Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. Γ. Μότσιου στην ετήσια συνάντηση Διευθυντών Καταστημάτων που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης το Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

Κύριε Πρόεδρε,

Κύριε διευθύνοντα Σύμβουλε,

Αγαπητοί Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες,

Ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος μας παρουσίασαν σήμερα μια συνολική εικόνα για την πορεία μετασχηματισμού της Τράπεζας.

Που βρισκόμαστε, τι έχει γίνει μέχρι τώρα, ποια είναι τα επόμενα βήματα.

Η γενική εικόνα για τα μεγέθη της Τράπεζας είναι αυτή την στιγμή πολύ καλή.

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε εισέλθει παρά τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες σε μια καλύτερη φάση.

Όμως το μέλλον της Εθνικής, ο χαρακτήρας και η ανάπτυξή της, θα καθοριστεί από το όραμα, την στρατηγική και την συμμετοχή των εργαζομένων και των στελεχών της Τράπεζας στην πορεία μετασχηματισμού για την επόμενη κρίσιμη 3ετία.

Σε ότι αφορά στο Δίκτυο των καταστημάτων:

Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους εργαζόμενους του δικτύου, γιατί επί ένα χρόνο με πανδημία στην χώρα, ανταποκρίθηκαν με ευθύνη, με συνέπεια και αποτελεσματικότητα στα καθήκοντα τους, τόσο προς την τράπεζα όσο και προς την πελατεία.

Όμως:

  • Γνωρίζουμε ότι λόγω Πανδημίας δουλεύετε κάτω από πρωτοφανείς συνθήκες.
  • Γνωρίζουμε τις δυσκολίες και τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζετε.
  • Γνωρίζουμε ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού.
  • Γνωρίζουμε ότι ένα χρόνο μετά το lockdown υπάρχει σωματική και ψυχολογική κόπωση.
  • Γνωρίζουμε και πιστεύουμε ότι, παρά τα σημαντικά βήματα και τις πρωτοπόρες ψηφιακές εφαρμογές της Τράπεζας για την καλύτερη εξυπηρέτηση της πελατείας, το φυσικό δίκτυο και οι εργαζόμενοι στα καταστήματα είναι αναντικατάστατοι. Ποτέ ο ψηφιακός κόσμος δεν θα αντικαταστήσει τον πραγματικό κόσμο και τον παράγοντα «άνθρωπο».

Ειδικότεραγια το Δίκτυο θα πρέπει:

  • Να αναδειχθεί ο ρόλος του Δικτύου και της συμβολής του στην εξυπηρέτηση της πελατείας και στην εικόνα της Τράπεζας κατά την περίοδο της πανδημίας. Η διείσδυση των εναλλακτικών δικτύων (internet / mobilebanking) στην πελατεία είναι σημαντική αλλά εξίσου σημαντικό είναι να αισθάνονται και οι πελάτες που δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες ότι η Τράπεζα δεν τους αποκλείει (στο προχθεσινό του mail ο κ. Μυλωνάς γράφει σχετικά επί λέξει: «Το Δίκτυο μας έβγαλε ασπροπρόσωπους, εξυπηρετώντας απρόσκοπτα τους πελάτες μας εν μέσω πανδημίας»).
  • Να γίνει και απαιτείται να γίνει η εκλογίκευση της στοχοθεσίας και η προσαρμογή της στην πραγματικότητα, καθώς η όποια έκτακτη συνθήκη δεν νοείται να βάζει σε κίνδυνο:

(α) την ποιοτική εξυπηρέτηση της πελατείας,

(β) την ορθή εκτέλεση των εργασιών,

(γ) την ψυχική υγεία και ισορροπία των συναδέλφων.

Ο φόρτος εργασίας που επωμίζονται οι συνάδελφοι στα Καταστήματα είναι έτσι κι αλλιώς υψηλός λόγω και της συρρίκνωσης του Δικτύου τα προηγούμενα χρόνια. Σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερες συνθήκες που ζούμε και εργαζόμαστε (συν τη μείωση του διαθέσιμου δυναμικού λόγω της αποσυμφόρησης), δεν μπορεί να ζητείται από τους συναδέλφους η επίτευξη εξωπραγματικών στόχων σαν να είμαστε σε «κανονικότητα».

  • Να ενισχυθεί το Δίκτυο μέσω νέων προσλήψεων.
  • Να ληφθούνυπόψη τα νέα δεδομένα γιανα μην υπάρξουν βλαπτικές μεταβολές στην αναμενόμενη νέα κατηγοριοποίηση καταστημάτων .
  • Να ληφθούν, επίσης, υπόψηοι θέσεις και οι προτάσεις των Διευθυντών των Καταστημάτων καθώς αυτοί γνωρίζουν, καλύτερα από τον καθένα, τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του κάθε Καταστήματος και της τοπικής κοινωνίας.

Εδώ θα ήθελα να σταθώ σε ένα ευαίσθητο ζήτημα που προέκυψε πρόσφατα από τον τρόπο που πάει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός για τα οδοιπορικά.

Όταν λέμε ότι το Δίκτυο μας έβγαλε «ασπροπρόσωπους» δεν πρέπει την ίδια στιγμή να θίγουμε τους ανθρώπους μας στο Δίκτυο χωρίς ουσιαστικό λόγο. Ως Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. έχουμε θέσει το θέμα και θα ήθελα να το δείτε και να δώσετε λύση.

ΕΡΕΥΝΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ

Την πραγματοποίησε η Τράπεζα για πρώτη φορά, με συμμετοχή των συναδέλφων τον Οκτώβριο του 2020.

Θα θέλαμε να σταθούμε σε κάποια πολύ σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας όπως τα αξιολογήσαμε:

α) οι εργαζόμενοι στην Τράπεζα αισθάνονται ισχυρή δέσμευση και προτιμούν την Ε.Τ.Ε. ως εργοδότη σε πολύ υψηλά επίπεδα.

β) Η ιδιαίτερη κουλτούρα της Τράπεζας – που ο ΣΥΕΤΕ έχει αναδείξει πολυεπίπεδα τη σημασία της – κάνει τους συναδέλφους να αισθάνονται ότι αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια και σεβασμό.

γ) Υπάρχουν πολύ θετικά σχόλια των συναδέλφων για τους θεσμούς που έχουν τη σφραγίδα της Εθνικής, όπως ασφάλεια στην εργασία, σταθερότητα εισοδήματος, ΤΥΠΕΤ κ.λπ.

Αγαπητοί Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες,

Σήμερα έχουμε ανάγκη από ένα ελπιδοφόρο και αισιόδοξο όραμα για το μέλλον.

Η Εθνική Τράπεζα που κλείνει φέτος 180χρόνια ιστορίας παραμένει η Τράπεζα της εμπιστοσύνης.

Οφείλει και πρέπει να γίνει ξανά το σημείο αναφοράς για όλο το τραπεζικό σύστημα.

Η ιστορία της, η κουλτούρα της, η αξιοπιστία της, αποτελούν τα εχέγγυα για μια αναπτυξιακή στρατηγική προς όφελος της πελατείας, των εργαζομένων, της ελληνικής κοινωνίας.

Αυτή η στρατηγική της ΕΤΕ οφείλει να στηριχτεί πρώτα και κύρια στις δικές της δυνάμεις, αφήνοντας στην άκρη μιμητισμούς, πρόσκαιρες και συγκυριακές διαχειριστικές προσεγγίσεις.

Η συμφωνία του ΣΥΕΤΕ με την Διοίκηση για τον νέο κανονισμό αξιολόγησης απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο ότι, με συστηματικό, ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο, μπορούμε να δίνουμε σύγχρονες και πρωτοπόρες λύσεις σε σημαντικά και σύνθετα ζητήματα που ξεφεύγουν από στερεότητα. Αυτή είναι η πραγματική κουλτούρα της Εθνικής Τράπεζας. Διαβούλευση, διάλογος, πρωτοποριακοί θεσμοί, ισχυροί κανόνες, αξιοκρατία.

Σε αυτή την πορεία ο ρόλος του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. και των εργαζομένων είναι αναντικατάστατος.

Μαζί θα αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση.

Μαζί με ενότητα και αυτοπεποίθηση θα προασπίσουμε την κουλτούρα και την προοπτική της Τράπεζάς μας, μαζί με τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων, όπως επιτάσσει το αυτονόητο θεσμικό μας καθήκον.

Σας ευχαριστώ.

ο Πρόεδρος

Γιώργος Μότσιος

  Κατεβάστε το αρχείο PDF