Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε,
Αγαπητοί Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες,
Δυστυχώς, λόγω της Πανδημίας, και η φετινή ετήσια συνάντηση Δικτύου γίνεται με ψηφιακά μέσα. Ας ευχηθούμε να είναι η τελευταία φορά και η επόμενη να μας βρει όλους υγιείς και δια ζώσης.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η Διοίκηση παρουσιάζει στα στελέχη του Δικτύου τους στόχους των καταστημάτων της για τη νέα χρονιά.
Η Εθνική Τράπεζα, αλλά και ολόκληρος ο κλάδος, απαλλάσσονται πλέον από το βάρος των κόκκινων δανείων και σε συνδυασμό με τις εκτιμήσεις για ανάπτυξη γυρίζουν δυναμικά σελίδα, επιστρέφοντας σε ουσιαστική κερδοφορία.
Αυτές οι θετικές προοπτικές όμως πρέπει να ωφελήσουν ισόρροπα την πραγματική οικονομία και βέβαια τους εργαζόμενους και τα στελέχη της Τράπεζας.
Έχουμε εκφράσει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι οι πολιτικές συρρίκνωσης, μείωσης προσωπικού, συρρίκνωσης του Δικτύου και συμπίεσης του λειτουργικού κόστους έχουν υπερβεί κάθε όριο, είναι αδιέξοδες και πλέον δημιουργούν παρενέργειες στη λειτουργία του Οργανισμού.
H Εθνική Τράπεζα οφείλει να αναζητήσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο μέσα από αναπτυξιακές πολιτικές θέτοντας ως προτεραιότητα τη στήριξη της πραγματικής οικονομίας, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.
Καμία όμως κορυφή δεν μπορεί να κατακτηθεί χωρίς τη συμβολή των εργαζομένων. Ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν, είναι και θα είναι ο πλέον καθοριστικός για την πορεία της Τράπεζας.
Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. είναι εδώ, με τις θέσεις του και τις απόψεις του, για να υπενθυμίζει στη Διοίκηση την αξία και τη συμβολή των έμπειρων συναδέλφων μας, εργαζομένων και στελεχών, τόσο στη διαχρονική πορεία της Τράπεζας, όσο και στις πιο δύσκολες περιόδους, με πρόσφατο και απτό παράδειγμα την πανδημία.
Οι εργαζόμενοι στην Εθνική αναμένουν την έμπρακτη στήριξη και αναγνώριση της Διοίκησης, η οποία δεν μπορεί να αναγνωρίζει τη συμβολή των εργαζόμενων στην πορεία της τράπεζας μόνο στις ανακοινώσεις της και στο δημόσιο λόγο.
Το πρώτο λοιπόν που αναμένουμε είναι άμεσες ουσιαστικές κινήσεις, που θα άρουν το αίσθημα ανασφάλειας που επικρατεί.
Άλλωστε, όπως τεκμηριωμένα έχει αναλυθεί πολλές φορές, ένα ασφαλές, σύγχρονο και υψηλού επιπέδου εργασιακό περιβάλλον αποτελεί ισχυρότατο συγκριτικό πλεονέκτημα για την πορεία της τράπεζας.
Κυρίες και Κύριοι,
Εδώ θα ήθελα να αναφερθώ ειδικά στο Δίκτυο Καταστημάτων.
Ένα Δίκτυο που δίνει καθημερινό αγώνα για να απορροφήσει τις ασύμμετρες πιέσεις της Πανδημίας, τις ελλείψεις Προσωπικού, τις αλλαγές λόγω Μετασχηματισμού, την ψηφιοποίηση και τους υπερβολικούς στόχους.
Ασφαλώς και είναι θεμιτή η επιδίωξη της Διοίκησης να πρωτοπορήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αναγνωρίζουμε την αξία του και τον σημαντικό ρόλο των σύγχρονων εργαλείων της τεχνολογίας στη λήψη αποφάσεων. Όμως, τα πληροφοριακά συστήματα και μοντέλα είναι εργαλεία και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται. Η λήψη των σωστών αποφάσεων είναι ευθύνη των ανθρώπων που διοικούν και αποφασίζουν.
Η Διοίκηση οφείλει, λοιπόν, να σκύψει πραγματικά πάνω από τις ανάγκες του Δικτύου και να αφουγκραστεί τους εργαζόμενους και τα στελέχη του.
Γι’ αυτό κρίνουμε ως βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Δικτύου, αυτό νασυμμετέχει, από εδώ και στο εξής, ενεργά και ουσιαστικά:
α) στη διαμόρφωση των στόχων που τίθενται για τα Καταστήματα,
β) στο σχεδιασμό και την εφαρμογή του Πελατοκεντρικού Μοντέλου, κάθε Καταστήματος.
Κανείς δεν μπορεί να ισχυρίζεται, ότι γνωρίζει καλύτερα την τοπική κοινωνία και οικονομία, τις προοπτικές της, τους πελάτες, τους αστάθμητους παράγοντες και συνολικά τις ιδιαιτερότητες του κάθε Καταστήματος, από τα στελέχη και τους ανθρώπους που ασχολούνται καθημερινά στο Δίκτυο ή γύρω από αυτό.
Υπάρχουν τα πραγματικά δεδομένα που κανένα μοντέλο, κανένα πληροφοριακό σύστημα δεν μπορεί να υπολογίσει.
Επιπλέον, ήρθε η ώρα να απαλειφθεί η αίσθηση ότι ορισμένα –λίγα ευτυχώς, αλλά με ρόλο– στελέχη της Διοίκησης αντιμετωπίζουν με ελιτισμό και απαξιωτικό τρόπο το Δίκτυο. Ιδίως στελέχη που δεν το γνωρίζουν και δεν έχουν καμία ουσιαστική επαφή μαζί του. Δεν μπορεί οι άνθρωποι του Δικτύου να χρεώνονται άστοχες επιλογές τους, στις οποίες δεν είχαν καμία απολύτως εμπλοκή και δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των Καταστημάτων.
Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. δεν πρόκειται να ανεχθεί τέτοιου είδους συμπεριφορές και θα παρεμβαίνει δυναμικά, όπου τις διαπιστώνει, προκειμένου να προστατεύσει τους συναδέλφους του Δικτύου.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στη στήριξη του Δικτύου θέλω να τονίσω επιπλέον, ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για στοχευμένες προσλήψεις προσωπικού στα Καταστήματα, καθώς τα κενά είναι πλέον παραπάνω από ορατά.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Μπροστά στις πολύμορφες προκλήσεις της εποχής, η άρση της ανασφάλειας για κάθε συνάδελφο είναι για εμάς κορυφαίο και πρωταρχικό καθήκον.
Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. δεσμεύεται, ότι θα συνεχίσει με συνέπεια να είναι η ισχυρή, θεσμική, συλλογική φωνή των εργαζομένων και των στελεχών της Τράπεζας.
Η Εθνική Τράπεζα μπορεί και πρέπει να γίνει ξανά η ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο, στην κοινωνία και στη συνείδηση της πελατείας. Να είναι η πρώτη επιλογή για τις επιχειρήσεις και την ελληνική κοινωνία.
Να ξαναγίνει, παράλληλα, πρότυπο εργοδότη στον κλάδο και στη χώρα, διασφαλίζοντας συνθήκες εργασιακής ασφάλειας και προοπτικής για τον εργαζόμενο στη νέα και δύσκολη εποχή που ζούμε. Γιατί όλοι οι εργαζόμενοι μπορούν και πρέπει να συμμετέχουν, να έχουν αξία και ρόλο.
Η ΕΤΕ δεν έχει ανάγκη από δογματικές μιμήσεις ξένων προτύπων και συνταγών βραχύβιας και αμφίβολης αποτελεσματικότητας.
Οφείλουμε να προχωρήσουμε προς το μέλλον με ουσιαστικό διάλογο, με διαβούλευση, με εμπιστοσύνη, με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. με αίσθημα ευθύνης και αποφασιστικότητα, αξιοποιώντας το θεσμικό του ρόλο, θα συνεχίσει να προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα, τους εργασιακούς θεσμούς και την υπηρεσιακή προοπτική όλων των εργαζομένων στην Εθνική Τράπεζα.
Σας ευχαριστώ.
Κατεβάστε το αρχείο PDF