Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. και οι εκπρόσωποι του μέσα από την διαρκή επικοινωνία με τους εργαζόμενους αλλά και τις συνεχιζόμενες περιοδείες στους εργασιακούς χώρους δέχεται μηνύματα αγωνίας για τα πολλαπλά καθημερινά εργασιακά προβλήματα που έχουν ενταθεί σε Δίκτυο και Διοίκηση. Ο Σύλλογός μας, αφουγκραζόμενος τα μηνύματα των μελών του, αναδεικνύει τα κυρίαρχα θέματα και συνεχίζει τις παρεμβάσεις του.
Πιο συγκεκριμένα:
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. στην τελευταία του συνεδρίαση (15/6) συζήτησε διεξοδικά και αποφάσισε να αναδείξει τα ζητήματα της «καθημερινότητας» που ταλανίζουν τους εργαζόμενους. Κοινή διαπίστωση όλων είναι ότι η «καθημερινότητα» στην Τράπεζα είναι πλέον αφόρητη, στο σύνολο των εργασιακών χώρων. Το Δίκτυο «στενάζει» και βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης. Νευραλγικές Διευθύνσεις έχουν πλέον φτάσει στα όρια τους.
Οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει σε αυτή την κατάσταση είναι πολλαπλοί και αλληλοσυνδέονται:
- Τα σημαντικά κενά σε προσωπικό τόσο στο Δίκτυο όσο και στη Διοίκηση. Η πασιφανής έλλειψη προσωπικού δεν «μακιγιάρεται» ούτε με «ενοικιαζόμενο» προσωπικό, ούτε με ανάθεση έργων σε τρίτες εταιρείες. Καλύπτονται μόνο με προσλήψεις ικανού αριθμού τακτικού προσωπικού.
- Η συστηματική παραβίαση του ωραρίου εργασίας. Οι τηλεφωνικές οχλήσεις ακόμα και βράδυ ή Σαββατοκύριακα, η αλόγιστη χρήση των ψηφιακών μέσων και η απαίτηση για εργασία εκτός ωραρίου.
- Η υπερβολική χρήση των τηλεδιασκέψεων (teams) και των e–mails. Η συνεχής απασχόληση του προσωπικού σε τηλεδιασκέψεις μέσω teams που διαρκούν «ατελείωτες» ώρες, με την υποχρεωτική συμμετοχή πλήθους εργαζομένων, χωρίς στη συντριπτική πλειοψηφία να χρειάζεται, απασχολώντας άσκοπα το προσωπικό και σπαταλώντας παραγωγικό χρόνο, πρέπει να περιοριστεί άμεσα. Έχουμε φτάσει στο σημείο να είναι συνηθισμένη πρακτική η ταυτόχρονη παρακολούθηση περισσότερων της μίας τηλεδιασκέψεων, και να μην συγκινείται κανείς. Να το καταλάβουν καλά, το teams είναι εργαλείο και όχι μέσο αυτοπροβολής και αυτοθαυμασμού στελεχών. Επιτέλους, ας μπει ένα φρένο.
Το ίδιο ισχύει και για τα e-mails. Όταν ένας εργαζόμενος απασχολείται καθημερινά 2-3 ώρες σε teams και έχει επιπλέον να αναγνώσει δεκάδες -κυριολεκτικά, χωρίς καμία απολύτως υπερβολή- emails (και να απαντήσει σε αυτά), πότε ακριβώς θα βρει τον χρόνο για να ασχοληθεί με την πελατεία, την τρέχουσα εργασία ή την ολοκλήρωση των έργων; Προφανώς η ερώτηση είναι ρητορική, αλλά η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και μη αμφισβητήσιμη.
- Τα νέα συστήματα «πέφτουν βροχή», χωρίς την κατάλληλη πάντα προετοιμασία, ενώ και τα τεχνικά προβλήματα δεν λείπουν. Τελευταίο παράδειγμα το σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού. Από το ένα άκρο (ραντεβού μετά από μήνες), περάσαμε «εν μια νυκτί» στο άλλο άκρο (ραντεβού επί τόπου, χωρίς να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πελάτες), με ότι αυτό συνεπάγεται για την εικόνα της Τράπεζας και την αναπόφευκτη δυσαρέσκεια της πελατείας που έχει οδηγήσει μέχρι και σε καθημερινούς διαπληκτισμούς εντός των Καταστημάτων.
Και στο τέλος το αποτέλεσμα είναι να απαιτούνται πολλαπλάσιοι πόροι και χρόνος για να διορθωθούν, εκ των υστέρων, οι όποιες αστοχίες.
- Η εντατικοποίηση της εργασίας και η έλλειψη χρόνου οδηγεί σε υποβάθμιση των αναγκαίων ελέγχων, ειδικά στο Δίκτυο, με προφανείς κινδύνους τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους, όσο και για την Τράπεζα.
- Η αφόρητη και συνεχής πίεση έχει ήδη δημιουργήσει δραματικές συνθήκες που οδηγούν στην επιβάρυνση της υγείας -ψυχικής και σωματικής- των εργαζόμενων. Πρέπει πρώτα να θρηνήσουμε θύματα πάνω στα γραφεία για να ευαισθητοποιηθούν τελικά κάποιοι στη Διοίκηση;
Στο πλαίσιο αυτό η Διοίκηση οφείλει να λάβει άμεσα τα κατάλληλα μέτρα, ώστε:
- Να εφαρμόζεται πιστά το ωράριο εργασίας και να πληρώνονται όλες οι υπερωρίες.
- Να εξορθολογιστούν οι στόχοι και να σταματήσει η καθημερινή πίεση. Άλλωστε, τα εξαιρετικά αποτελέσματα που έχει φέρει η Τράπεζα είναι αποτέλεσμα της σκληρής και ευσυνείδητης δουλειάς των εργαζομένων.
- Να μπει φραγμός στην ανεξέλεγκτη και αλόγιστη χρήση των ψηφιακών μέσων, στις συναντήσεις μέσω teams και στην αποστολή e-mails.
- Να υπάρξει νέα προτεραιοποίηση για τα έργα πληροφορικής και κεντροποίησης εργασιών προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στις αρμόδιες υπηρεσίες για να σχεδιαστούν σωστά και να προετοιμαστούν κατάλληλα τα νέα συστήματα, χωρίς πίεση και βιασύνη. Επιτέλους, δεν γίνεται όλα να είναι πρώτης προτεραιότητας. Στόχος πρέπει να είναι τα νέα συστήματα και τα νέα έργα να ολοκληρώνονται και να «βγαίνουν στην παραγωγή» χωρίς προβλήματα και οι τελικοί χρήστες να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, εκπαιδευμένοι και ενημερωμένοι.
Άλλωστε, η Τράπεζα έχει συστήματα που λειτουργούν και δεν υπάρχει λόγος βιαστικών κινήσεων. Ειδικά όταν πρόκειται για νέα συστήματα τα οποία έχουν ορίζοντα λειτουργίας για τα επόμενα 10-15 χρόνια. Το να μετακινηθούν κάποια έργα για λίγους μήνες δεν επηρεάζει τη συνολική εικόνα, αντιθέτως την ενισχύει προοπτικά.
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, το Διοικητικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε το Προεδρείο προκειμένου να αναλάβει τις κατάλληλες συνδικαλιστικές πρωτοβουλίες και να προχωρήσει σε στοχευμένες παρεμβάσεις ώστε η Διοίκηση να λάβει ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας, με στόχο την ουσιαστική βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος.
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. έχει αναδείξει συστηματικά τα τελευταία χρόνια την ανάγκη για νέες προσλήψεις και έχει ασκήσει μεγάλη πίεση στη Διοίκηση προς αυτή την κατεύθυνση. Πρόσφατα (13/6) συνεδρίασε η Επιτροπή κάλυψης Αναγκών Δικτύου της Τράπεζας με τη συμμετοχή του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε., όπου η Διοίκηση εισηγήθηκε την πρόσληψη 46 εργαζόμενων στο Δίκτυο (37 στην Αθήνα και 9 στην Περιφέρεια). Αυτή η απόφαση έρχεται ως απάντηση στο αίτημά μας για άμεσες προσλήψεις. Αν και επί της αρχής η απόφαση για πρόσληψη τακτικού προσωπικού στο Δίκτυο Καταστημάτων είναι προς τη θετική κατεύθυνση, είναι επίσης εμφανές ότι αντικειμενικά δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά.
Στο πλαίσιο αυτό διεκδικούμε:
- Οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού στο Δίκτυο Καταστημάτων να καλύψουν τα πραγματικά κενά. Είναι επιτακτική ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των προσλήψεων.
- Ο αριθμός των προσλήψεων πρέπει να συνυπολογίζει την κάλυψη επιπλέον θέσεων ώστε να σταματήσει επιτέλους η απαράδεκτη πρακτική αποκλεισμού του προσωπικού του Δικτύου από τις εσωτερικές προκηρύξεις των Διευθύνσεων.
- Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μετακίνησης σε διαφορετικούς νομούς και νησιά και να υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη προσλήψεων.
- Να υπάρξει λίστα επιλαχόντων, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά που θα προκύπτουν.
- Άμεση απορρόφηση και αξιοποίηση του συνόλου του προσωπικού της τ. Συνεταιριστικής Τράπεζας Olympus (περ. 40 άτομα). Είναι εργαζόμενοι με τραπεζική εμπειρία που μπορούν άμεσα να προσφέρουν.
- Περαιτέρω ενίσχυση σε τακτικό προσωπικό των Διευθύνσεων που ασχολούνται με την Κεντροποίηση Εργασιών και την Πληροφορική. Ειδικά για την Πληροφορική, μετακίνηση όσων συναδέλφων έχουν συναφείς σπουδές, χωρίς προσκόμματα (εφόσον το επιθυμούν).
- Σχεδιασμός για σταθερές προσλήψεις προσωπικού τα επόμενα χρόνια, ώστε να υπάρξει ηλικιακή ανανέωση.
ΩΡΑΡΙΟ – ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ
Δυστυχώς κάποια στελέχη της Τράπεζας συνεχίζουν να παρανομούν απαιτώντας από τους εργαζόμενους να παραβιάζουν την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας είτε «χτυπώντας» την κάρτα εργασίας και παραμένοντας στον χώρο εργασίας, είτε συνεχίζοντας την εργασία τους μέσω τηλεργασίας, μετά την αποχώρηση από το χώρο εργασίας.
Επαναλαμβάνουμε, για άλλη μια φορά, ότι ο νόμος είναι ξεκάθαρος:
- Η εφαρμογή του ωραρίου εργασίας είναι αδιαπραγμάτευτη και δεν πρέπει να παραβιάζεται, είτε αφορά στη φυσική παρουσία στο χώρο εργασίας, είτε στην τηλεργασία.
- Η Τράπεζα είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει τις δεδουλευμένες υπερωρίες είτε αυτές πραγματοποιήθηκαν στο χώρο εργασίας, είτε με τηλεργασία.
- Η ψηφιακή κάρτα εργασίας σαρώνεται αποκλειστικά και μόνο κατά την είσοδο και κατά την έξοδο από το χώρο εργασίας.
- Απαγορεύεται η παραμονή στο χώρο εργασίας μετά την σάρωση της κάρτας για την έξοδο από το χώρο.
- Δεν επιτρέπεται η συνέχιση της εργασίας με τηλεργασία εφόσον ο εργαζόμενος έχει εργαστεί με φυσική παρουσία.
Η ευθύνη για την εφαρμογή του νόμου βαραίνει αποκλειστικά τη Διοίκηση και τα αρμόδια στελέχη της.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να ενημερώνουν άμεσα τον Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. για κάθε παραβίαση του ωραρίου, μη ορθή εφαρμογή της κάρτας εργασίας και μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών.
Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. θα εντείνει τις παρεμβάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις προκειμένου η Διοίκηση να εφαρμόσει τα προβλεπόμενα από την εργατική νομοθεσία και να σεβαστεί τα δικαιώματα των εργαζομένων, χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Με αφορμή διάφορες φήμες που διακινούνται τον τελευταίο καιρό στο Δίκτυο, με ευθύνη συγκεκριμένων στελεχών, σχετικά με την κατηγοριοποίηση των Καταστημάτων, υπενθυμίζουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι έχουμε τοποθετηθεί για το θέμα στην υπ’ αρ. 38/20.02.2023 ανακοίνωση του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε.
Οι θέσεις λοιπόν του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. είναι ξεκάθαρες:
- Η κατηγοριοποίηση των Καταστημάτων, από τη στιγμή που, εκ των πραγμάτων, επηρεάζει τις εργασιακές σχέσεις, αποτελεί υποχρεωτικά αντικείμενο διαβούλευσης Διοίκησης – Σ.Υ.Ε.Τ.Ε.. Η θέση αυτή είναι αδιαπραγμάτευτη.
- Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποδεχθεί σύνδεση της στοχοθεσίας με την κατηγοριοποίηση.
Η Διοίκηση έχει δεσμευτεί ότι θα προηγηθεί διαβούλευση για το συγκεκριμένο θέμα και δεν θα προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες.
Τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του Προεδρείου με τη Διοίκηση ειδικά για την κατηγοριοποίηση των Καταστημάτων. Για τα αποτελέσματα της διαβούλευσης θα ενημερωθούν επίσημα και αναλυτικά όλοι οι εργαζόμενοι από τον Σύλλογό μας.
Ας μην βιάζονται λοιπόν όσοι επιχειρούν να σπείρουν τον πανικό στο Δίκτυο να προεξοφλήσουν το αποτέλεσμα της διαβούλευσης. Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. είναι εδώ, ισχυρός και θα υπερασπιστεί αποφασιστικά και με τεκμηριωμένες θέσεις τα δικαιώματα των εργαζόμενων στα Καταστήματα.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία τοποθέτησης στελεχών της Διοίκησης σε θέσεις Υποδιευθυντών, Προϊσταμένων Τμήματος και Υπηρεσίας με την πρόσφατη έκδοση των σχετικών Πράξεων Διοίκησης. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η Διοίκηση αποδέχτηκε τη θέση του Συλλόγου μας και το Συμβούλιο Τοποθετήσεων (με τη συμμετοχή του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε.) ενέκρινε το σύνολο των εισηγήσεων των Γενικών Διευθύνσεων, με αποτέλεσμα περίπου 300 συνάδελφοι να τοποθετηθούν σε θέσεις ευθύνης.
Θα ακολουθήσουν οι προαγωγές Ανωτάτων (βαθμοί Υποδιευθυντή Β΄, Υποδιευθυντή Α΄, Διευθυντή) που είναι και οι μόνες που εκκρεμούν.
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ
Συνεκτιμώντας την γενικότερη κατάσταση καθώς και την αγωνιστική διάθεση των συναδέλφων, οι οποίοι στήριξαν τις τελευταίες κινητοποιήσεις, το Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. αποφάσισε την ενεργοποίηση του απεργιακού ταμείου που θα αφορά στο σύνολο των κινητοποιήσεων (απεργίες και στάσεις εργασίας) ανεξαρτήτως των ημερών συμμετοχής του κάθε συναδέλφου.
Θα καταβληθεί σε όλους το 70% του μεικτού ποσού που παρακρατήθηκε και το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 100% του καθαρού ποσού.
Η πίστωση των ποσών στους λογαριασμούς των συναδέλφων θα υλοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η πορεία της Τράπεζας είναι συνυφασμένη με τη θέση και την προοπτική των εργαζόμενων. Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. ασκεί με συνέπεια τον θεσμικό του ρόλο και παρακολουθεί καθημερινά τις εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα και σε όλο το εύρος. Ο Σύλλογός μας, με αξιοπιστία και υπευθυνότητα, παρεμβαίνει με τεκμηριωμένες θέσεις και συγκεκριμένες προτάσεις που δίνουν απαντήσεις και λύσεις στα καθημερινά προβλήματα των εργαζομένων τόσο στο Δίκτυο, όσο και στη Διοίκηση.
Κατεβάστε το αρχείο PDF